În noiembrie 2019, școlile din New Delhi, capitala Indiei, au fost închise timp de două zile. Motiv? O creștere extremă a nivelului de poluare a aerului din Delhi. Consiliul Central de Control al Poluării (CPCB) a raportat un AQI (Indicele Calității Aerului) de 472, care este de nouă ori nivelul recomandat de OMS. Evaluarea maximă posibilă este de 500.
Astăzi, școlile sunt amplasate în locuri foarte populate. Majoritatea școlilor urbane se află în apropierea drumurilor importante și uneori chiar aproape de sursele de poluare industrială. Copiii petrec aproximativ 6 ore pe zi în școlile lor. Acest lucru face ca o mare parte din orele lor active să fie expuse poluării aerului. Momentul expunerii și locația pot pune copiii în pericol de poluare a aerului.
Potrivit unui raport al UNICEF, în fiecare an pierdem 600.000 de copii cu vârsta sub cinci ani în întreaga lume din cauza bolilor cauzate de efectele poluării aerului din interior și din exterior. Milioane de copii suferă de boli respiratorii care le diminuează rezistența și le afectează dezvoltarea fizică și cognitivă.
De ce să monitorizăm calitatea aerului în școli?
Incidentul din New Delhi menționat mai sus este mai mult decât suficient pentru a începe să ia măsuri de precauție împotriva poluării aerului de către autoritățile școlare. În afară de obiectivul principal de a oferi educație de înaltă calitate, este o responsabilitate egală a administrației școlare să ofere un mediu sigur și sănătos pentru a studia și crește. Acest lucru ajută școlile să își ajute obiectivul principal.
Nerespectarea unei bune calități a aerului poate duce la creșterea problemelor de sănătate pe termen lung și pe termen scurt pentru studenți și personal, cum ar fi:
Tuse
Iritatie la ochi
Durere de cap
Reactii alergice
Creșterea severității studenților și personalului care suferă deja de probleme legate de respirație
În cazuri mai rare, condiții care pun viața în pericol, cum ar fi boala legionarului sau otrăvirea cu monoxid de carbon
UNICEF și OMS au declarat că plămânii tineri sunt mai susceptibili la poluarea aerului. Acest lucru se datorează faptului că respiră volume mai mari de aer în raport cu greutățile corpului, iar țesuturile și organele lor cresc în mod activ. Expunerea în copilărie când sistemul imunitar este mai slab poate duce la probleme permanente de sănătate respiratorie, cum ar fi astmul și cancerul pulmonar. Acest lucru face ca monitorizarea aerului să fie esențială în campusul școlii și în jurul acestuia. De asemenea, astăzi toată lumea este conștientă de problema globală a poluării aerului. Părinții sunt dornici să știe ce măsuri iau administratorii pentru a cuantifica problema și pentru a gestiona efectele.
Obiectivul mai mare este de a educa și a crea conștientizare în rândul generațiilor viitoare cu privire la această fatală problemă de mediu. Învățarea despre aceasta la o vârstă fragedă îi poate învăța despre severitatea sa și poate găsi o modalitate de a face față acesteia și de a găsi o soluție mai bună pentru amenințarea poluării.
La ce ar putea ajuta monitorizarea calității aerului?
Informați despre nivelul de poluare – Dispozitivele de monitorizare a aerului vă pot ajuta să furnizați cu precizie date de poluare din vecinătate
Identificați sursa principală de poluare – Prin datele generate, poate fi detectată sursa principală de poluare
Educarea studenților – Aceasta oferă un mod mai bun de educare a studenților cu privire la poluarea aerului, modul în care apare, motivele sale, modul de citire a datelor despre poluarea aerului, modul de abordare și modul de securitate.
Luarea unei decizii în cunoștință de cauză – Administrațiile active pot profita de această ocazie pentru a lua măsuri corective și pentru a reduce poluarea prin instalarea de purificatoare de aer în campus. Detectarea sursei de poluare poate ajuta, de asemenea, la identificarea oricăror defecte din sistemul școlar, cum ar fi designul peisajului sau curățenia acestuia. Monitorizarea zilnică a calității aerului în timp real ajută la descoperirea lacunelor și la luarea de măsuri pentru a modifica sistemul existent și a implementa un aspect mai eficient și mai curat al campusului. Atenuarea unor astfel de probleme majore (adesea neglijate) poate aduce o ușurare imensă pentru sănătatea copiilor.
Un astfel de exemplu de implementare a unui sistem de monitorizare a calității aerului pentru siguranța copiilor este planul AIR (Air Information & Response). Pentru a implementa o strategie eficientă de monitorizare a calității aerului în Ahmedabad, Ahmedabad Municipal Corporation (AMC) a colaborat cu Ministerul Științelor Pământului și SAFAR (System of Air Quality and Weather Forecasting and Research) pentru a elibera indicele calității aerului (AQI) al orașului . Pentru a proteja sănătatea cetățenilor, autoritățile au elaborat Planul AIR, care sa axat în primul rând pe protejarea grupurilor vulnerabile, cum ar fi copiii
Ca rezultat, a fost dezvoltat un program „Steaguri școlare”, în cadrul căruia AMC a furnizat steaguri de culori luminoase către 50 de școli identificate din oraș. Culoarea steagurilor corespundea codului de culoare al AQI zilnic, arătând impactul poluării asupra elevilor. Odată cu aceasta, au fost pregătite postere informative pentru a educa elevii despre AQI și măsurile preventive împotriva poluării. Acești pași au ajutat studenții și personalul să învețe cum să își programeze activitățile în aer liber, atunci când calitatea aerului este nesănătoasă.
Cum joacă Oizom un rol aici?
O opțiune pentru școli este că acestea pot alege să adune informații despre calitatea aerului despre mediul înconjurător
Monitorizarea campusului BHU
Stația de monitorizare a calității aerului Polludrone instalată în campusul școlar pentru monitorizarea calității aerului.
Oizom a oferit o soluție cuprinzătoare pentru a ajuta la monitorizarea sănătății mediului înconjurător al Universității Banaras Hindu și a instalat cinci sisteme de monitorizare a calității aerului Polludrone în campus. Instrumentul pentru calitatea aerului a monitorizat calitatea aerului înconjurător, cum ar fi particulele, gazele și vremea, pentru a crea conștientizare în rândul studenților și al personalului. Soluția a prezentat datele și a oferit, de asemenea, acțiuni sugestive pentru a-i ajuta să ia decizii informate în materie de asistență medicală pe baza AQI.
Monitorizarea campusului Granada
Oizom a instalat monitorul calității aerului în aer liber Polludrone în campusul universitar din Granada pentru monitorizarea calității aerului și pentru a crea conștientizarea datelor de mediu.
Campusul din Granada este de fapt un oraș mic în sine. Are peste 61000 de studenți și personal care locuiesc în cadrul Universității din Granada, care reprezintă aproape 25% din populația orașului. Universitatea a urmărit să ofere studenților săi un mediu mai sănătos. Oizom a contribuit la transformarea Granada într-un campus inteligent, oferind monitorizarea mediului. Polludrone a monitorizat parametrii ambientali critici în timp real în campus și a afișat datele studenților pentru conștientizarea lor. Acesta a oferit acțiuni sugestive de asistență medicală mai bune bazate pe date.
Aceste informații furnizate de Polludrone i-au ajutat pe rezidenții campusului să-și modifice activitățile zilnice, cum ar fi ieșirea la o plimbare sau alergarea de seară sau ieșirea la diverse treburi. Acest lucru ajută la minimizarea expunerii lor la poluarea aerului.
Copiii sunt viitorul planetei și asigurarea viitorului lor este responsabilitatea generației actuale. Furnizarea de aer pur și un mediu mai curat se numără printre astfel de responsabilități. Monitorizarea calității aerului înconjurător poate ajuta la furnizarea unei soluții strategice spre purificarea aerului și poate duce la o viață mai sigură. De asemenea, monitorizarea calității aerului în campusul școlii nu numai că dezvoltă încrederea în rândul părinților, dar asigură că administrația are grijă de copiii lor.
Cu astfel de eforturi proactive, sensibilizare și acțiuni corective ulterioare pentru a atenua efectele unei calități slabe a aerului, vom vedea un viitor mai luminos, în care copiii nu ar trebui să aleagă între viață și educație.
Sursa: